Koncept & Design
Vi på Edit & björnen fick fria tyglar kring designkoncept och layout. Vårt mål var att spegla Mr Perswalls varumärke och härliga inställning till trender och inredning i designen. Produktionen resulterade i en härlig trycksak på 230 sidor komplett med registerskärning och fantastiska bilder och tapetmotiv.
ISSUE 1 har stor nationell spridning och återfinns hos alla de många tapetbutiker och färgfackhandlar som samarbetar med Mr Perswall. Katalogen rymmer både svensk och engelsk text, vilket gör att ISSUE 1 kan distribueras till Mr Perswalls alla återförsäljare – även till dem utanför Sveriges gränser.
Vinnare av Kategorin AGDA PRINT 2017, Marknadsföreningen i Östergötland
ISSUE 2 är uppföljaren. Katalogen följer samma designprinciper som sin föregångare men innehåller ny inspiration, reportage och nya tapeter. Omslaget utsmyckades med kopparfoliering och instagram-favorit-tapeten Blossom.
Produktfoto: Samuel Överstedt